sobota 29. října 2016

Článek s písničkou - Green Door



Co je za zelenými dveřmi? To je problém, který řeší totálně našlápnutá pecka Green Door, do které jsem navěky zamilovaná. Česká verze Zlá noc je mi známá už léta letoucí, ale originál jsem objevila teprve nedávno a okamžitě jsem jej zařadila do mých top písniček. Nikdy mě neomrzí – někdy si ji v autě pouštím stále dokola a nemohu se jí nabažit.
A má snad text nějaké hlubší poselství? Co se skrývá za těmi zelenými dveřmi, zpoza kterých se ozývá hlasitý smích a rázné údery do piana? 

Touha dostat se za zelené dveře a oddat se bujaré zábavě, odhalit to tajemství, které se za nimi skrývá. To by se dalo řešit do nekonečna a lze použít na jakoukoli problematiku v různé době.
Písnička je z roku 1956 – text Marvin Moore, hudba Bob Davie. Původní interpret Jim Lowe. O rok později dobyla britské hitparády tato písnička v podání zpěváka Frankieho Vaughana a o dva roky později ji zpíval Milan Chladil s textem Jiřího Brdečka. Já mám nejraději verzi od Shakina Stevense.
ČTĚTE DÁL...



Text písně je otevřený a nedozvíme se, co je za těmi zelenými dveřmi. Každý si tam může představit něco jiného. Ve své době se ujalo, že se tam ukrývá marihuanové doupě. Mohlo by to být i zakázané území pro přistěhovalce, kteří se touží dostat do vysněné země nebo cesta k utajeným informacím.

Co je za mými zelenými dveřmi? Každý den je to něco jiného, každou chvíli se místo za zelenými dveřmi trochu mění. Nesplněné sny, nenaplněné touhy. Vlak, který mi ujel. Cíle, které jsou zdánlivě nedosažitelné. Vím jen, že za zelené dveře chci, ale hledám cestu a způsoby, jak se tam dostat. Někdy se zdají nedobytné, občas nakukuji klíčovou dírkou a chvílemi jsou dokonce lehce pootevřené. Ale ten správný klíč k nim nemám. Jen vytrvalost a cílevědomost mi mohou pomoci najít klíč. Jenže který z toho mohutného svazku klíčů tam pasuje? Každý klíč je zcela jiný a všechny tam nejprve pasují, ale pootočit s nimi nejde. Jeden tam ale jednoho dne určitě zapadne a pak už stačí jen vstoupit a ukojit své tužby. Budu ho hledat dál. Najdu ho. Teď už si jen ujasnit, co chci za těmi zelenými dveřmi vlastně najít. 

Text písničky:

Midnight, one more night without sleepin'
Watchin', till the morning comes creepin'
Green door, what's that secret you're keepin'?

There's an old piano and they play it hot behind the green door
Don't know what they're doin' but they laugh a lot behind the green door
Wish they'd let me in so I could find out what's behind the green door

Knocked once, tried to tell 'em I'd been there
Door slammed, hospitality's thin there
Wonder just what's goin' on in there

Saw an eyeball peepin' through a smokey cloud behind the green door
When I said Joe sent me someone laughed out loud behind the green door
All I want to do is join the happy crowd behind the green door

Midnight, one more night without sleepin'
Watchin', till the morning comes creepin'
Green door, what's that secret you're keepin'?


Žádné komentáře:

Okomentovat