neděle 9. října 2016

24 otázek, kterými vytočíš skoro každého DJe

Možná to zatím vypadá, že svou práci nemám vůbec ráda, ale nenechte se zmást :) Můžete se těšit i na pozitivnější články! Co ale každého DJ zaručeně vytočí? Určitě by se mnou v mnohém souhlasili. Původně to mělo být 10 otázek, ale nějak jsem zjistila, že mě toho vytáčí víc, než jsem si myslela :) Vše je opravdu z praxe, tak snad se dobře pobavíte!


1. Zahraješ mi tu písničku, jak ve videoklipu tančí ten černoch na pláži?
Pravděpodobně nezahraji, protože videoklipy moc neznám. Sice by to někdo mohl předpokládat, že jako DJka budu sledovat klipy, ale nesleduji a pár jich sice občas zkouknu, ale dle toho popisu hostů většinou nelze identifikovat

2. Můžeš pustit ten můj song znovu? Byla jsem na záchodě!
      Tak toto je masakr – opravdu nestíhám hlídat, jestli autor přání je zrovna přítomen na parketě, když pouštím jeho přáníčko. To já pak vypadám jako blázen, že pouštím znovu něco, co před chvíli zaznělo. Většinou nejste na akci sami, že?  


3. Zahraješ konečně něco normálního?
A následuje samozřejmě odpověď otázkou – a co je podle tebe normální? Netřeba dál komentovat!

4. Pustíš tam něco tanečního? 
Podobná odpověď jako na přechozí otázku – pro jednoho je taneční muzika latina, pro druhého techno a kupodivu pro dalšího je to třeba rockovka.

5. Co bude další písnička? 
Nech se překvapit – resp. co je ti do toho :D Chceš mě přesvědčit o tom, že máš lepší nápad? ;) Nehledě na to, že v tu chvíli to třeba ještě sama nevím :D

 6. Jaký je playlist na dnešní večer? 
Jóóó hochu tak to nevím ani já sama – každý večer je naprosto jiný. Opravdu netuším, jak se to bude vyvíjet. Mohu si plánovat, že budu hrát hlavně novinky, ale když bude publikum reagovat na oldiesky, tak změním plány.

7. Můžu se podívat do tvých CDček? 
Uf, tak to opravdu nemůžeš. Pro mě to je, jako by se mi někdo hrabal v šuplíku se spodním prádlem. Je to moje, strašně pro mě ty lesklé placky znamenají a nenávidím, když si v nich listuje někdo cizí. Navíc nevím, co tam chtějí najít – v mých CDčkách se vyznám prostě jenom já J Bohužel to občas dělají někteří i bez toho, aniž by se zeptali. Pak nenacházím moc slušných výrazů, jak je požádat, aby to nedělali. Většinou se jen zeptám, zda jim to není hloupé. Barmanovi přece také nelezete za bar.

8. Mohl bych si to na chvíli zkusit? 
Tož já nevím, co si chceš zkoušet. Jako míchat, nebo vybírat hudbu nebo mačkat knoflíky, hýbat šavlemi nebo co? Tady prostě dneska hraju já a zas k barmanovi – pomáhají mu hosté míchat koktejly?

9. Pustíš mi tu písničku prosím hned teď? 
Co k tomu dodat – stane se jednou za čas, že se to třeba hodí, ale v 99% to prostě nejde. Proč? Třeba proto, že se to tam nehodí. Protože jsou teď lidi ve varu a ty chceš ploužák. Protože už nestíhám vyměnit CD. Protože to už dneska jednou hrálo a nebo protože se chováš jako hulvát (to neumím říct nahlas, ale bývá to častý případ).

10. Nejsou ty bedny moc těžký? 
Tak jako to víš, že jsou, ale tahat si to musím sama, když se tak hloupě ptáš a nepřidáš ruku k dílu. Já po nikom nechci, aby mi pomáhal. Stačí, když nebudou pánové hloupě zírat, chichotat se a nevhodně komentovat.

11. Půjdeš tancovat? 
Tak to určitě nepůjdu. A proč? Protože tady musím být a pracovat a tancovat moc neumím a nějak zvlášť mě to nebaví – a už vůbec ne na ploužáky. A nevyslovená pravda? Ještě k tomu se mi teda vůbec nelíbíš a můj muž by z toho určitě neměl velkou radost

12. Zahraješ takovou tu hitovku? Nevím teda jak se jmenuje, ale hrozně se to teď hraje v rádiu a zpívá to nějaká ženská. 
Je těžké ti zahrát něco, když ani nevíš co. Často se snažím nějak pomoci a dotyčného zpovídat, zda aspoň neví, zda je to pomalé nebo rychlé či jakým jazykem zpěvačka zpívá. Občas se i dopátráme, ale v průběhu třeba zjistíme, že to vlastně zpívá chlap a ne italsky, ale francouzsky.

13. Můžu si tady položit pití? 
Tak to opravdu nemůžeš. Nebyl bys první, kdo mi vylil drink do vybavení a nechci, aby se to opakovalo. Musím podotknout, že většinou se na to ani nikdo neptá a rovnou odkládá. Pak se hrozně diví, kam sklenička zmizela.

14. Ty ještě hraješ z CDček? 
No tak z desek nehraji, ale tomu se ani tak hosté nepodivují. Spíše nechápou, že vůbec ještě lze hrát z CDček, když dnes mají všichni všechno v počítači. Mnozí možná nevědí, že legislativa v podstatě nepovoluje hraní z počítače (je to malinko složitější).

 15. Můžu být chvili tady u tebe? 
Nevím teda úplně co tím pozoruješ, ale budiž - nech mě ale v klidu pracovat ano? Ač to tak nevypadá, tak tady opravdu pracuji a nemám moc času se s tebou vybavovat. Jestli se tady cítíš důležitě, tak prosím. Jen se mi zkus nehrabat ve věcech a nic mi nevylít do přehrávačů.

16. Můžeš pustit tu písničku z youtube, když ji nemáš? Tak sice to nedělá ráda, ale asi bychom se nějak domluvili, kdyby zrovna tady v tom podniku fungoval internet.

17. Můžeš tam dát ještě jednu?
Můj milej zlatej, už jsme dali 5 přídavků a je prostě konec a vzhledem k tomu, že mám vše skoro sbalené, znovu to pro tvoje krásné oči zapojovat nebudu.

18. Můžu si půjčit mikrofon?
To není zrovna dobrý nápad. Nehledě na to, že mi do něj naprskáš nějaké bacily, asi nikoho tady tvé řvaní do mikrofonu moc nezajímá. Navíc pustím k tomu tebe a budou chtít další.

19. Jak je možné, že nemáš tento song?
Možné je všechno – mám toho opravdu hodně, ale nemůžu mít všechno.

20. Můžu si tady objednat něco k pití?
Můžeš si to objednat, ale pravděpodobně se nedočkáš. Ano – i s barem si pletou někteří pult pro DJ.

21. Můžu si k tobě připojit telefon, že bych z něj něco pustil?
Obávám se, že to nepůjde. Nevím, co to je za skladbu, v jaké je kvalitě a když to dovolím tobě, přijdou další a celé se nám to zvrhne.

22. Vážně si se mnou nedáš panáka?
Pokud jednou řeknu, že řídím a tedy nepiju, tak si to za pár minut těžko rozmyslím. Já ten můj equipment na zádech 50 km domů neodtáhnu.

23. Když tu písničku nemáš, můžeš ji teď hned stáhnout?
Tak v první řadě, uvědomuješ si, že stahování je nelegální? Ale tak o tom, jak to funguje v praxi bychom mohli diskutovat. A další překážkou může být, že wi-fi tady v tomto podniku nemají.

24. To se vyznáš v těch všech čudlíkách?
Nene – nevyznám, jen tady tak hloupě stojím a přemýšlím, co s nimi budu dělat :) Dobře no, vyznám, ale nebudu ti vysvětlovat, na co přesně slouží. A obdiv se také nezasloužím - zas tak složité to není. 

Některé z otázek si určitě zaslouží delší koment a rozbor. Třeba se jim budu věnovat v nějakým z dalších článků. Děláš taky DJe/DJku - napiš koment, jestli se mnou souhlasíš :)









 


















Žádné komentáře:

Okomentovat