sobota 22. října 2016

Článek s písničkou - Spěchám


Otevírám novou kategorii příspěvků, a to je "Článek s písničkou". Životem mě provází hudba a každý den si broukám nějakou písničku - občas mi jich hrabe více najednou a některé písničky i vydrží v hlavě i několik dní, některé mě provází celý život. Třeba právě písnička SPĚCHÁM, kteoru v české verzi nazpívala Hanka Zagorová. Teprve nedávno jsem narazila na originál QUEEN OF HEARTS (Juice Newton) a musím zhodnotit, že původní verze je prostě boží.


Česká verze mě baví hlavně díky textu, který mi připomíná můj uspěchaný život. Od rána do večera někam spěchám. Mám pocit, že nic nestíhám a snažím se dělat víc věcí najednou jako správná žena, což není úplně vždy efektivní. Ve finále si přidělám víc práce, protože ve spěchu bývám někdy jak slon v porcelánu a napáchám více škody než užitku. Doma lítám od plotně k pračce, u toho  telefonuji, snažím se zabavit mého 2 a půl letého synka a snažím se být pořád o krok napřed. Takže už při vaření oběda si chystám večeři nebo oběd na druhý den. Při sledování televize se snažím pracovat na počítači, o reklamách věším prádlo, dělá další domácí práce nebo vlítnu do sprchy. Na jednu stranu jsem ráda, že ty reklamy jsou v dnešní době tak časté a dlouhé :) Snažím se být pořád o krok napřed. Využívám každou volnou chvilku k tomu, abych něco stihla.

Při jízdě autem se snažím stihnout ještě dalších několik aktivit jako poslech písniček, které se chci naučit, vyřizování různých hovorů nebo aspoň snaha se nerozčilovat a užít si jízdu, i když mi často z rádia zní v lepším případě dětské lidové písničky, které synek vyžaduje. Když neřídím je to ještě lepší. Štve mě, že si nemůžu za jízdy číst a i při koukání do mobilu se mi dělá zle. Takže poslech hudby (chystám se na audio knihy) a nebo můj oblíbený spánek.

Nesnáším ranní vstávání. Jsem vášnivý spáč a noční sova. Dostat mě z postele předtím, než je to oprvadu nezbyně nutné, je umění. Jenže jakmile vstanu tak prostě nastartuji tempo a už jsem k nezastavení. Často se doma s partnerem nepohodneme právě kvůli tomu, že nejsem schopna si ani na chvíli sednout ke kávě nebo si na něj udělat chvíli času - ono by se to vše okolo určitě chvíli počkalo.

Musím se naučit přestat spěchat a mít pocit, že musím stihnout všechno najednou a nejlépe ještě dnes. Chci si užívat chvíle se svým synkem a mužíčkemm. Užívat si všedních radostí i starostí trochu více v klidu. Přibrzdit, žít okamžikem a ne věčným plánováním a sepisováním seznamu, co musím dnes stihnout. Život je krásný a je na čase přestat pořád spěchat. Závidím všem, kteří umí nespěchat, ale žít - žít jak se má :) A to je téma na příště ;)

Vaše Ver.

Žádné komentáře:

Okomentovat